Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 107 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tramvajová doprava jako páteř městské hromadné dopravy
Kopecký, Vojtěch ; Všetečka, Martin (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Práce Tramvajová doprava jako páteř městské hromadné dopravy se zabývá otázkou tramvajové dopravy jako hlavního dopravního módu ve městě Brně. Důraz je kladen na historii brněnského systému, včetně jeho spojení s dopravou trolejbusovou. Dále je detailně popsán současný stav brněnské pouliční dráhy a rychlé tramvaje a jejich doplnění trolejbusovou dopravou, včetně zpracování socioekonomických dat, která systém determinují. V porovnání s jinými městy v České republice, ale i v zahraničí, jsou pak identifikovány jeho pozitivní a negativní aspekty. Za základě těchto informací je pak zpracován potenciální budoucí rozvoj systému, zejména budování nových tratí a zkvalitnění stávajících drah.
Studie křižovatek Pasecká, Zlín
Pavlacká, Šárka ; Alster, Ladislav (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh řešení dvou křižovatek a úseku mezi těmito křižovatkami ve městě Zlíně. Jedná se o stykové, světelně neřízené křižovatky s nevhodným uspořádáním. Cílem práce je zvýšení bezpečnosti provozu a snížení hlučnosti a prašnosti v dané lokalitě. Toho bude dosaženo stavební úpravou křižovatek místních komunikací a návrhem pěších komunikací.
Vyhodnocení příčin dopravních nehod vozidel městské hromadné dopravy v Brně
Ševčíková, Lucie ; Finstrle, Jiří (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou dopravních nehod prostředků městské hromadné dopravy v Brně. První část práce je zaměřena na rozbor struktury vozového parku Dopravního podniku města Brna, a.s. (dále jen DPMB). Ve druhé části jsou vyhodnoceny dopravní nehody vozidel městské hromadné dopravy dle druhu trakcí a na základě zjištěných výsledků je následně provedena analýza příčin nejčastějších dopravních nehod za účasti vozidel DPMB. V poslední části se diplomová práce zabývá návrhem opatření ke snížení nehodovosti dopravních prostředků DPMB.
Tomkovo náměstí v Brně
Heczko, Michal ; Smítal, Petr (oponent) ; Smítal, Petr (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá dopravním řešením Velkého městského okruhu v Brně, okolí Tomkova náměstí. Při návrhu byla snaha o zachování trasy VMO, úsek Brno – Sever, v původním koridoru, na to navazující úsek Brno – Židenice je veden v nové trase. Napojení na stávající infrastrukturu je provedeno pomocí mimoúrovňových křižovatek a nově navrhnutého přemostění. Nově navrhnuté komunikace vychází z územního plánu a z politiky dopravního podniku města Brna, pro vyloučení městské hromadné dopravy z VMO. Dále je v tomto návrhu snaha o zklidnění a zrychlení dopravy, především v místech, kudy prochází trasa MHD.
Návrh vedení sběrné místní komunikace s tramvajovou tratí linky č.4 v areálu Zbrojovky v Brně
Kvaček, Ondřej ; Ing. Ladislav Minář CS.c (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh páteřní místní sběrné komunikace s tramvajovou tratí linky č.4, která bude mít za cíl obsloužit přestavbové území průmyslového areálu Zbrojovky a vzájemně propojit Dukelskou třídu a ulici Zábrdovickou. Tato práce je řešena v rozsahu studie. Řešení obslužnosti tohoto území se zakládá na znalosti Územního plánu města Brna, návrzích vedení tramvajových tras získaných od Dopravního podniku města Brna a konzultaci na Odboru dopravy města Brna. Normy a směrnice použité při tvorbě návrhu křižovatky jsou obsaženy v seznamu použitých zdrojů. Práce je vytvořena za pomoci použití programů Autocad Civil 2012, Microsoft Office 2010, AutoTURN 8.1. V této práci bylo pomocí řešení trasy ve variantách dosaženo závěru, že výhodnější je oddělení místní sběrné komunikace od tramvajové trasy, díky čemuž dojde ke kvalitnější obsluze celé oblasti.
Přestavba křižovatky „Semilaso“ v Brně Králově Poli
Kopuletá, Jitka ; Šamánková, Zdeňka (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je přestavba křižovatky "Semilasso" v Brně Králově Poli. Jedná se o světelně řízenou, průsečnou křižovatku ulic Palackého třída, Kosmova a Riegrova, která tvoří významný přestupní uzel mezi linkami MHD. Zastavují zde dvě tramvajové, jedna trolejbusová a devět autobusových linek. Návrh sjednocuje tramvajové zastávky, usměrňuje pohyb chodců a snižuje intenzitu automobilové dopravy směřující do centra města.
Design držáku kol do tramvají
Korejz, Jiří ; Rubínová, Dana (oponent) ; Haltof, Vladimír (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je Design držáku kol do tramvají. Zadavatelem projektu je firma Škoda Transportation, která se podílela na konzultacích se záměrem výroby výsledného produktu. Práce se zabývá analýzou současného stavu a návrhem držáku jízdních kol. Cílem je vytvoření držáku na jízdní kola, který bude dostatečně vyhovovat nárokům pro umístění do multifunkčního prostoru tramvaje.
Nové brněnské hlavní nádraží a jeho veřejná prostranství
Sedláček, Jakub ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh nového brněnského hlavního nádraží. Řešené území novostavby protíná hranice tří katastrálních území Brna, konkrétně se jedná o Komárov, Štýřice a Trnitou. Zahrnuje samotné drážní těleso, přednádražní prostor a zanádražní prostor, které jsou v bezprostřední návaznosti na nábřeží řeky Svratky. Nádražní objekt je potom řešen jako mostová konstrukce, která posouvá jednotlivé prostory kolejišť a nástupišť do úrovně +7,65 m nad okolní terén. Drážní těleso tudíž netvoří územní bariéru. Hlavním konceptem návrhu nádraží je prodloužení osy nového městského bulváru skrze nádražní těleso a vytvoření výškové dominanty v zanádražním prostoru. Osa se potom propisuje do provozní struktury a formy zastřešení. Samotné nádraží je v návrhu rozčleněno do dvou podzemních a dvou nadzemních podlaží. Podzemní podlaží zahrnují parkování P+R, zásobovací úsek, technologické provozy a terminál podzemní dráhy SJKD. První nadzemní podlaží je potom hlavním provozním uzlem. Nachází se v něm převýšená vstupní hala, hlavní obchodní pasáž, autobusový terminál, odbavovací prostory a komunikační koridory. Druhé nadzemní podlaží zahrnuje prostory nástupišť a prostor pro čekání ve vstupní hale. Základní konstrukční systém zahrnuje dvě hlavní části. Na masivní konstrukci drážního tělesa navazuje železobetonová konstrukce podzemního podlaží, která je založena na vrtaných železobetonových pilotách. Zastřešení nástupišť je řešeno formou ocelové konstrukce. V nižší části se jedná o příhradové vazníky a ocelové sloupy v úrovni nástupišť, převýšenou část v ose bulváru potom tvoří příhradová mostová konstrukce s charakteristickým profilem. Objekt nádraží bude tvořit novou bránu do města, a stane se tak zásadní spojnicí mezi plánovanou novou čtvrtí Trnitou a historickým centrem města.
Napojení nového nádraží v Brně na systém veřejné dopravy
Bartoň, Daniel ; Pavlíček, Jan (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá problematikou dostupnosti nového Hlavného nádražia v Brne, jeho odsunom, modernizáciou alebo rekonštrukciou a jeho napojením na systém verejnej dopravy. Zameriava sa najmä na mestskú hromadnú dopravu v Brne dotknutú presunom nádražia a na regionálnu osobnú železničnú dopravu v okolí Brna. Popisuje, hodnotí a posudzuje rôzne varianty presunu nového nádražia z pohľadu časovej úspory pre cestujúcich, ktorí cestujú cez Hlavné nádražie a ich zdroj alebo cieľ cesty je v Brne alebo v blízkom okolí Brna. Najvhodnejšie sa javí varianta B - presun nádražia pod Petrov.
Návrh inovační strategie tramvajových vozidel DPMB
Šiler, Martin ; Chaloupecký, Tomáš (oponent) ; Bartes, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem inovační strategie tramvajových vozidel Dopravního podniku města Brna. V první části práce jsou ukázány vybrané přístupy k tvorbě inovační strategie. V druhé části je provedena analýza současného stavu u DPMB a ve třetí části je vypracován vlastní návrh řešení inovační strategie tramvajových vozidel DPMB. Návrh inovační strategie má za cíl sloužit jako strategický podklad pro rozhodování managementu společnosti a zřizovatele v problematice obnovy vozového parku tramvají.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 107 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.